Titlul:
Titluri disponibile             Comanda Dvs.
User:   Parola:    Cont nou   Am uitat parola!  
 About Us  Despre noi  Autori  Consiliul stiintific  Parteneri  Promotii [-20%]  Link-uri  Intrebari  Contact

DOMENII
Afaceri. Economie
Albume. Carti ilustrate
Americanistica
Anglistica
Antropologie
Beletristica
Biografii. Memorii. Monografii
Biologie
Carte pentru copii
Carte si ghiduri practice. Cultura generala. Cariera si dezvoltare personala
Dezbateri contemporane
Dictionare
Drept
Eseistica
Filosofie. Logica
Francophonie
Geografie. Studii urbane si de dezvoltare
Informatica
Istorie. Istorie culturala, mentalitati, antropologie istorica
Jurnalism
Justitie
Justitie, politica si societate
Limba romana pentru straini
Literatura scolara
Literatura si stiinta
Litere (istorie, teorie si critica literara)
Management. Resurse umane
Manuale scolare si materiale auxiliare
Matematica
Medicina
Psihologie
Publicistica
Relatii internationale. Diplomatie
Religie
Reviste
Sociologie
Stiinte politice
Stiintele comunicarii si relatii publice
Stiintele educatiei
Stiintele limbajului
Studii clasice
Studii culturale si media
Studii de televiziune
Studii europene
Studii francofone
Studii strategice si de securitate
Traductologie
Universul stiintei


Argumentarea publicitara


Autori BONHOMME, Marc
ADAM, Jean-Michel
Colectie Universitaria
Domeniu Stiintele limbajului
Traducere de AVADANEI, Mihai-Eugen
Prefata de GRADINARU, Camelia
Aparut 05/2005
Nr. pagini 328
Format 1/16 (61x86)
ISBN 973-611-325-6
Titlu epuizat

Din cuprins:
- De la "reclama" la "publicitate": scurta istorie a unei practici discursive;
- Comunicarea si argumentarea publicitara;
- Elemente constitutive ale discursului publicitar;
- Parcurgerea textelor si argumentarea;
- Retorica argumentarii publicitare;
- Argumentarea iconica.

Argumentarea, dincolo de teoriile in care a aparut inca din antichitate si pina in prezent, face parte din viata noastra cotidiana, din ambianta in care ne desfasuram propriile destine: radioul, televiziunea, ziarele, oamenii de linga noi, actorii sociali, politici, educationali ne propun permanent argumente, rationamente, discursive. Scopul acestora poate fi multiplu, de la informare, comunicare si pina la persuadare, convingere, manipulare. Diferentele de nivel dintre termenii enumerati sint uneori greu de stabilit in practica discursiva, iar un al teoreticienilor in ceea ce ii priveste este, de asemenea, dificil de atins. De aceea, un demers care se insereaza in actualitate, imbinind procedeele mai multor discipline ca retorica, semiotica, lingvistica, logica, teoria comunicarii, asa cum este cel al autorilor lucrarii . Rhetorique de l'eloge et de la persuasion, isi dovedeste o data in plus importanta si eficienta. Jean-Michel Adam, profesor de lingvistica franceza la Universitatea din Lausanne si fondatorul Centrului de cercetari de lingvistica textuala si analiza a discursului, este autorul a numeroase carti si studii de specialitate, dintre care amintim: Le Recit, PUF, 1984, Langue et litterature, Hachette, 1991, Les Textes: types et prototypes, Nathan, 1992, Le Texte narratif, Nathan, 1994, La Description, PUF, 1993, Le Style dans la langue, Delachaux & Niestle, 1997, Linguistique textuelle. Des genres de discours aux textes, Nathan, 1999. Marc Bonhomme este, de asemenea, profesor de lingvistica franceza la Universitatea din Berna si semnatar al unui numar semnificativ de articole ce trateaza problematica figurilor discursului, a stilisticii textuale, a istoriei limbii franceze si a discursului publicitar, precum si al lucrarilor Linguistique de la metonymie, Peter Lang, 1987 si Les Figures cles du discours, Seuil, 1998. L'Argumentation publicitaire. Rhetorique de l'eloge et de la persuasion, cartea tradusa acum si in limba rom´┐Żna, constituie o analiza sistematica a pulicitatii scrise ca forma particulara de discurs argumentativ, atit in ceea ce priveste componentele sale verbale, cit si iconice. Multiplele deschideri teoretice de care dau dovada cei doi autori, usurinta si siguranta unui vocabular interdisciplinar, schemele interpretative propuse sint armonizate cu bogatul material aplicativ prezentat (in jur de 200 de exemple): reclame publicitare, afise, studii de caz ale diverselor campanii publicitare etc. Astfel, lucrarea se prezinta atit ca o introducere competenta si utila in citeva domenii de baza ale cercetarii, cit si ca un studiu aplicat extrem de riguros, ce incearca sa releve un al discursivitatii poate prea putin studiat cu mijloace stiintifice, desi foarte : discursul publicitar. Utilizind cu profesionalism metode si strategii variate, Jean-Michel Adam si Marc Bonhomme isi propun sa dezvaluie, dar si sa reabiliteze aceasta practica discursiva (post)moderna care fie a fost acuzata ca limba prin inventiile sale, fie a fost exclusa dintre formele discursive care merita sa fie analizate pe motivul diferentei sale radicale fata de formele deja consacrate. In acest spirit, autorii preiau drept motto al intregii lor intreprinderi o cugetare a lui Leo Spitzer, conform careia , atitudine ce necesita tratarea serioasa a publicitatii () nu doar prin apropierea de marile forme antice ale discursului, ci si prin introducerea unor procedee de lucru ce apartin pragmaticii sau lingvisticii textuale. Cadrul general al teoretizarii acestei teme este in special acela al exploziei informationale si al schimbarilor din diverse domenii de activitate, mutatii ce sint legate si de locul central conferit limbajului de catre majoritatea teoriilor actuale. In contextul dat, accentul cade pe intelegerea teoriilor, a curentelor sau chiar a actiunilor ca functii discursive ce poseda un set de caracteristici si roluri proprii. Pe fundalul acestei intuitii generale si preluind ideea performativului de la Austin, o parte semnificativa a analizei discursului publicitar urmareste astazi sa dea seama de impactul sau asupra unui auditoriu, ca si de intentionalitatea lui, fie ea realizata sau esuata. Din acest punct de vedere, studierea axei ce trece de la structura unui anunt publicitar (ce presupune a avea raspunsul la intrebarea ce tip de organizare discursiva este cel mai eficient pentru scopul urmarit?) pina la efectul propriu-zis de persoana persuadata si transformata in cumparator este necesara. De altfel, asumind creativitatea lexicala ca pe o caracteristica fundamentala a publicitatii (cu toate consecintele ei: crearea unei noi limbi in cadrul limbii, acceptarea si a schimbarii codurilor), autorii Argumentarii publicitare asuma devierile impuse limbii standard din perspectiva cresterii fortei argumentative si, implicit, a performativitatii sale.

Cartea se constituie intr-o analiza sistematica a publicitatii scrise ca forma particulara de discurs argumentativ, atit in ceea ce priveste componentele sale verbale, cit si iconice. Multiplele deschideri teoretice de care dau dovada cei doi autori, usurinta si siguranta unui vocabular interdisciplinar, schemele interpretative propuse sint armonizate cu bogatul material aplicativ prezentat (in jur de 200 de exemple).


Clientii care au achizitionat acest titlu au mai cumparat:

Pret intreg: 38,53 Lei
Pret redus: 34,68 Lei
Pragmatica discursului
  REBOUL, Anne


Pret intreg: 21,19 Lei
Pret redus: 20,13 Lei
Semiotici textuale
  CMECIU, Camelia-Mihaela


Pret intreg: 29,38 Lei
Pret redus: 24,08 Lei
Introduction to Linguistics
  GOGALNICEANU, Calina


Promotii. Carti cu pret redus:

Pret intreg: 98,72 Lei
Pret redus: 78,97 Lei
Publicistica (pachet 5 carti)
  JELA, Doina


Pret intreg: 273,58 Lei
Pret redus: 218,86 Lei
Istoria civilizatiei britanice (vol I, II, III, IV si IV tom2)
  NICOLESCU, Adrian


Pret intreg: 104,90 Lei
Pret redus: 83,92 Lei
Romania (pachet 3 carti)
  VOICU, Bogdan


COLECTII
A vol d'oiseau
ABC
Academica
Albion Books
Biografii
Biografii exemplare
Cartea scolarului grabit
Civitas
Colloquia
Constelatia Gemenii
Cursus
Dezbateri contemporane
Dictionar
Didactica
Eseuri de ieri si de azi
Fara colectie
Fise
Florilegium
Gymnasium
Historia mentis
Inorog
Istorie si diplomatie
Justitie, politica si societate
Maestrii literaturii erotice
Memo
Memorii
Mondovino
Monografii
Mythos et Religio
Oameni, epoci, opere
Oglinzi paralele
Opera Magna
Paradox
Piticot
Privirea celuilalt
Publicatii
Relatii internationale
Restituiri
Revista Communication interculturelle et litterature
Revista Echidistante
Revista Essachess
Revista Ethos
Revista Holocaust
Revista Images
Revista Logos & Episteme
Revista Polis
Revista Postmodernism(e)
Revista Sociologie Romaneasca
Romania Orientalis
Secolul XX
Secolul XXI
Sinteze
Societate & Cunoastere
Societate si publicistica
Studii de caz
Studii Europene
Studii literare
Studii strategice si de securitate
Texte de frontiera
Universitaria
Universul stiintei. Idei in dialog
Utilis





| Autori | Domenii | Colectii | Parteneri | Librarii | Biblioteci | Comanda |
| Despre noi | Harta site | Intrebari frecvente | Link-uri | Promovare/Webmasteri | Contact |

Smartbuy.ro - preturi si comparatii